Selasa, Ogos 03, 2010

Kursus PIBICT siri 3/2010

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Unit KE (Komuniti Elektronik) baru saja kembali dari Kursus PIBICT siri 3/2010 yang telah diadakan di PLFSP bermula 26 - 29 Julai. Pada kali ini yang pergi ialah '3 angels' plus en amir plus boss. Hj Azri dan en lan tidak dapat ikut serta. Tn Haji jalan2 ke Tawau manakala en lan isterinya tak sihat...demam makan durian...ehehhe. Oh ye...ada seorang fasi kecik..anak hazwani..airis pun ikut serta menemani mamanya.

Para peserta kali ini terdiri dari peserta kursus masjid siri 3/2010 dari Batu Pahat, Johor. Average umur atas 60 di mana yang paling senior berumur 68 tahun. Mereka dibawa oleh Pak Husin dari Batu Pahat ke PLFSP yang memakan masa 8 jam. Perjalanan yang jauh pasti meletihkan. Tetapi semasa taklimat dijalankan pada hari Isnin malam, semangat mereka semua berkobar2 untuk mempelajari komputer. Sehinggalah pada hari terakhir kursus dan majlis penutup diadakan, peserta minta supaya kursus disambung lagi...huhuhu...tak larat den. Tau2 je lah mengajar pokcik2 ni...kena banyak sabor bee... Yang membuat saya terharu semasa hari terakhir kelas...semasa peserta meninggalkan kelas untuk sesi penutup...ada sorang pokcik tu secara personally telah mengucapkan terima kasih kepada saya atas kesabaran saya mengajar beliau...huhuhu...rasa nak nangis masa tu.

Majlis penutup telah diadakan dalam suasana yang begitu harmoni sekali. Ada bacaan Al-Quran dengan terjemahan sekali. Ucapan tok penghulu kursus paling best...kelakar...rugi rasanya tak rakam. Bos kami pun boleh tahan ucapan beliau...balas balik apa yg tok penghulu cakap...hehehe...rugi tak rakam. Anyway...kami barisan penceramah mengucapkan selamat maju jaya kepada para peserta semoga mereka especially pokcik2 mendapat manafaat daripada kursus ict yang telah mereka hadiri.

Sekian dulu buat kali ini. Jumpa lagi di lain entri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan